like

Friday 13 December 2013

tanpa tajuk


Assalamualaikum dan selamat 12.32 minit malam.. hewhew
dah lewat tapi aku still tak tidur , petang tadi dah tidur tapi tak sampai 20minit pun..
sebab merajuk hati.. hukhuk..
last last bangun sakit kepala.. sabarkan jela..

okay okay abaikan cerita tidur 20minit tu..
rase nak update blog dan sekarang tengah update blog sambil menaip laju laju.. hehe

tau tak kuantan banjir teruk baru2 ni ?
aku salah sorang mangsa banjir tersebut.. T.T
sadis kot.. dah bertahun tak rasa banjir , tetibe rasa balik.. kejutan budaya kejap. haha
kawasan rumah aku yang dah duduk 5 tahun ni tak pernah kena banjir
tetibe je banjir.. memang teruk la kuantan kali ni.. -.-

so , hari ni kita nak share gambar banjir  kat kuantan.
magic kan..tetibe je aku nak share gambar.
mungkin otak dah masuk air banjir , tetibe je rajin nak share gambar.. hewhew.





okay ni gambar byk blurr punya. haha
ni kawasan rumah aku
pasal air naik jadi dorang letak motor atas benda alah ni. 
dua singgit okay. mai mai pilih. hewhew



hari ke 2 banjir kat kuantan
yang ni pulak dekat tanjung api , taman gelora
konon2 pegi usha air pegi laut ke tak


yang ni pulak dekat permatang badak + sungai isap
tempat paling teruk terjejas masa banjir kali ni
kesian kot kereta tenggelam air.
kereta gua pun satu tenggelam air.. T.T
redha jela
redha itu pasrah..pasrah itu menyerah..huahuahua


mentang mentang ah dia punye kete 4x4
main redah air gituww je
time ni aku rasa 4x4 satu kuantan keluar
dorang je mampu redah air
kiri kanan depan belakang penuh dengan 4x4 + lori
huaa..rase terhina.. hahaha



okay , dah cukup banyak tu je gambar banjir..takdapat tangkap banyak2 sebab bateri kong gila kot.. pakai smartphone kena charge sehari lebih dari 2 kali..masalah besar pulak 1 kuantan takde elektrik.. habis la semua terputus hubungan.
nak call tak boleh , line busy gila.. bateri kong , takde elektrik.. so,konklusinye redhakan jela..

pengalaman duduk kat penempatan banjir memang tak best langsung.. ergh. macam mimpi ngeri.. tapi bile dengar makcik pakcik aku cite yang dorang duduk penempatan banjir yang lain lagi teruk..
makanan takde , berlapar..
bile ada makanan , pinggan takde.. siap ada yang kutip polisterin dalam tong sampah cuci2 and guna tu nak ambil makanan.
orang yang dibayar untuk ambil tender masak untuk orang banjir tak sediakan pinggan.
boleh pulak dia suruh mangsa banjir bawak pinggan sendiri dari rumah
ye,memang kami nak berkelah kat sni tengok air banjir mengalir macam sungai. memang kami bukan mangsa banjir.
mohon sangat sangat terasa. hewhewhew
so,dengar cite cite mcm ni..aku tetibe rase bersyukur.. ada yang rasa lagi teruk dari ape aku rasa..
macam mane la kat gaza dorang boleh bertahan.. :/ respect..serius..

and sekarang dah pukul 1.04pagi
dan saya rasa saya patut tidur..
ada yang sudah pesan jangan tidur lewat sangat.. hewhew

btw,aku skng jarang hidup dekat FB dah..
pape boleh cari aku kat instagram , klik je link kat bawah ni..confirm jumpa awek cun.. haha.
http://instagram.com/adhiranajwa


okay la.. good night.




LOVE ,








A,sy semakin sayang..

No comments:

Post a Comment